Realizowane projekty

 

 

Pomoce dydaktyczne:

no images were found

 

Wycieczka do Centrum Nauki EXPERYMENT
Uczniowie z klas: 8a, 8b i 8c poszerzali wiedzę praktyczną w Centrum Nauki Experyment w Gdyni. Przeprowadzili eksperymenty m.in w tajemniczym hydroświecie, bawili się elektryczną układanką czy zaglądali do wnętrza ciała człowieka.

 

no images were found

 

Zajęcia w klasie 8c z projektu “Eksperyment edukacją przyszłości”

 

Zajęcia w klasie 8b i 8c z projektu “Eksperyment edukacją przyszłości”

 

„EKSPERYMENT EDUKACJĄ PRZYSZŁOŚCI”
– migawki zajęć biologicznego koła zainteresowań oraz zajęć rozwijających.
W ramach projektu od października 2018 do grudnia 2019 r. uczniowie klas siódmych uczestniczyli w zajęciach biologicznych. Zajęcia miały na celu rozwijać zdolności i zainteresowania biologiczne grupy uczniów obecnie już klas 8-ych. Na zajęciach realizowane były różnorodne treści poszerzające wiadomości uczniów.
Młodzi biolodzy poznali budowę mikroskopu i zasady mikroskopowania, dokonywali obserwacji mikroskopowych, samodzielnie wykonywali preparaty mikroskopowe. Wykrywali proste składniki pokarmowe, przeprowadzali domową chromatografię, aby sprawdzić, czy trawa kryje tylko zielony barwnik. Z owoców kiwi wytrącali DNA, rozwiązywali krzyżówki genetyczne, techniką orgiami wykonywali modele DNA. Utrwalali budowę i funkcjonowanie organizmu człowieka przeprowadzając obserwacje makroskopowe modeli szkieletu, skóry czy wewnętrznych narządów kompletując tułów człowieka. Okazali się również wspaniałymi opiekunami akwarium z rybkami. Wbrew pozorom, nie jest to najłatwiejsze zajęcie 
To tylko kilka przykładów aktywnych zajęć. Niewątpliwie najbardziej lubianą częścią zajęć było samodzielne przeprowadzanie eksperymentów. Ponadto uczniowie bawili się biologią – samodzielnie układali gry edukacyjne, w które następnie podczas zajęć grali utrwalając wiedzę z wybranej dziedziny. Dlatego zajęcia były dla uczniów również świetną zabawą i atrakcyjnie spędzonym wolnym czasem, a nie wymuszonym poczuciem obowiązku czy też chęcią zdobycia lepszej oceny.

Agnieszka Kuzko