Dzisiaj bawiliśmy się na Świetlicowym Balu Karnawałowym, który w tym roku odbył się pod hasłem “Podróż przez kontynenty”. W ten sposób zrealizowaliśmy zadanie dowolne z Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego “Z kulturą mi do twarzy”. Przy okazji zabawy poznaliśmy tańce pochodzące z różnych krajów. Kiedy nasz karnawałowy pociąg dojechał szczęśliwie do Polski wzięliśmy udział w zabawach wywodzących się z naszej kultury i tradycji. Było wesoło i wyczerpująco.
Dziś kolejna odsłona projektu “Z kulturą mi do twarzy”- moduł IV Kultury świata ” Herbatka u królowej”. Poznaliśmy tajniki etykiety obowiązującej przy herbatce na dworze brytyjskich monarchów. Mogliśmy spróbować pysznej herbaty z owocowymi dodatkami i ciasteczkiem. Zaprojektowaliśmy własne filiżanki i imbryczki do herbaty.
Dzisiaj poznawaliśmy kulturę Chin, realizując kolejne zadanie z projektu “Z kulturą mi do twarzy”- Moduł IV – Kultury Świata-“Chińskie wachlarze”. Odnaleźliśmy Chiny na mapie świata, śpiewaliśmy piosenkę ” W wielkich Chinach “, poznaliśmy historię wynalezienia oraz wykorzystywania wachlarzy. Z kolorowego papieru wykonaliśmy i ozdobiliśmy własne wachlarze.
Dzisiaj wybraliśmy się w wirtualną podróż do dalekiej Australii odwiedzając Sydney. Tym samym zrealizowaliśmy kolejne zadanie z modułu IV pod hasłem “Z wizytą w Sydney”. Poznaliśmy historię powstania budynku opery oraz związane z nią ciekawostki. Wykonaliśmy piękne ilustracje tego ciekawego gmachu.
Rozstrzygnęliśmy świetlicowy konkurs plastyczny “Pejzaże Polski”, realizując tym samym kolejne zadanie z modułu II- “Tu jest moje miejsce”. Na konkurs wpłynęło 15 prac plastycznych ukazujących piękno polskiego krajobrazu.
W ramach realizacji zadania “Z wizytą w teatrze” z modułu I uczniowie klas 2b i 2c pojechali do teatru muzycznego do Gdyni na przedstawienie pt. “Piotruś Pan”. Przedstawienie to, dzięki zastosowaniu w nim najnowocześniejszej technologii 3D, przeniosło dzieci w ekscytujący świat baśni, który był dosłownie na wyciągnięcie ręki.
W ramach realizacji zadania dowolnego z modułu II- Tu jest moje miejsce, chętne dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej mogły spróbować swoich sił w konkursie wiedzowym pod hasłem “Polska moja ojczyzna”. Uczniowie klas I wykazali się znajomością legendy “O Lechu, Czechu i Rusie” układając historyjkę obrazkową. Układali z puzzli godło Polski oraz wyszukiwali ukrytych symboli narodowych. Dzieci z klas II-III rozwiązywały test wiedzowy, dopasowywały informacje do portretów znanych Polaków. Wykazały się znajomością nazw rzek przepływających przez nasz kraj oraz znajomością krajów sąsiadujących z Polską. Rozpoznawały legendy związane z naszym krajem po ich fragmentach, jak również wykazały znajomość “Mazurka Dąbrowskiego”.
Laureatkami konkursu zostały:
I miejsce- Lena Łukasiewicz z klasy 2a
II miejsce- Hania Tomczak z klasy 3a
III miejsce- Marysia Dąbrowska z klasy 3a
Oto jak dzisiaj realizowaliśmy zadanie z IV modułu – Kultury świata- Rangoli. Zajęliśmy się popularną w Indiach sztuką tworzenia barwnych kompozycji z użyciem naturalnych materiałów. My wykorzystaliśmy ryż, listki herbaty, soczewicy, groch, pestki słonecznika oraz kawę.
Dzisiaj realizowaliśmy zadanie z modułu IV- Kultury świata- “Piasek pustyni”
Najpierw obejrzeliśmy filmik z kanału Youtub, na którym pani Tetiana Galitsyna prezentowała niezwykły kunszt malowania obrazów z piasku.
Potem chętne dzieci z naszej świetlicy mogły spróbować stworzyć coś samodzielnie.
Przeżywamy w naszej szkole “Tydzień uprzejmości”, a ponieważ chcieliśmy życzliwością podzielić się także z bliskimi nam osobami zabraliśmy się za realizację zadania 20 z modułu III “Kocham, lubię szanuję”. Nasze hasło to “Kupon na dobry dzień”. Wykonaliśmy kupony dla mamy i taty korzystając z szablonów dostępnych w serwisie dzieckiembadz.pl, a także dodając własne propozycje.
Tydzień życzliwości opanował całą szkołę czego efektem jest “Drzewo wdzięczności” z karteczkami naszych uczniów, które zdobi hol szkoły.
Dzisiaj odbyły się Świetlicowe rozgrywki sportowe pod hasłem “Wszyscy jesteśmy jedną drużyną”. Wzięli w nich udział uczniowie klas drugich, którzy uczęszczają do świetlicy szkolnej. Było żółto-niebiesko, ponieważ w ten sposób uczciliśmy Dzień Praw Dziecka oraz Dzień Życzliwości. Sędzią głównym i pomysłodawcą rozgrywek była pani Dorota Matus. Zawodnicy rozegrali mecz piłki nożnej, zbijaka oraz drużynowe zawody w ślizganiu woreczków. Było dużo śmiechu, pozytywnych emocji, a wszystko to w duch fair play. Drużyny otrzymały gromkie brawa, medale oraz słodycze.
“Dzień wspomnień i zadumy” to kolejny z realizowanych tematów z modułu II- “Tu jest moje miejsce”. W ramach wspominania ważnych postaci wybraliśmy się na Stare Miasto, gdzie zapaliliśmy znicze pod pomnikiem wielkiego Polaka Jana Pawła II.
W ostatnim czasie realizowaliśmy zadanie z I modułu- “W krainie muz” pod hasłem “W krainie legend”. Słuchaliśmy czytanych przez nauczycieli legend, graliśmy w “Bingo” z postaciami z legend oraz braliśmy udział w świetlicowym konkursie plastycznym na projekt znaczka pod hasłem “W krainie legend”. Zwyciężyła praca Kajtka Dudzika z klasy 2b, drugie miejsce zdobyła Klaudia Dudzik z tej samej klasy, a trzecie Lenka Łukasiewicz z 2a. Gratulujemy!!!
W ramach realizacji zadania “Nasz patron” z modułu II “Tu jest moje miejsce” nasze dzieci aktywnie uczestniczyły w obchodach 60 lecia istnienia naszej szkoły, której patronuje Mikołaj Kopernik. Podczas uroczystej gali, która odbyła się w teatrze miejskim, dzieci śpiewały powitalną piosenkę oraz częstowały przybyłych gości okolicznościowymi wypiekami. Grupa dziewczynek tańczyła podczas przedstawienia.
W związku z faktem, iż nasza szkoła nosi imię Mikołaja Kopernika postanowiliśmy nawiązać znajomość korespondencyjną z inną szkołą w Polsce mającą tego samego patrona. Wspólnymi siłami napisaliśmy list do dzieci ze świetlicy szkolnej przy Szkole Podstawowej nr 19 w Olsztynie.
W szkole odbył się konkurs pt. “Rakieta Mikołaja Kopernika”. Nasi wychowankowie pokazali niezwykłą pomysłowość i staranność podczas tworzenia statków kosmicznych.
Tym razem zainteresował nas “Egipski szyfr” czyli bardzo stare pismo. Na zajęciach w szkolnej bibliotece poznaliśmy historię powstania i zmieniania się pisma.
Wykonaliśmy tabliczki oklejone plasteliną i posługując się patyczkiem odwzorowaliśmy na nich egipskie napisy.
Dzisiaj świętowaliśmy Dzień Drzewa. Z tej okazji przypomnieliśmy sobie nazwy gatunków drzew oraz ich cechy charakterystyczne. Wykonywaliśmy prace plastyczne z wykorzystanie różnych technik plastycznych. Będąc na podwórku rozpoznawaliśmy gatunki drzew rosnących na boisku i przytulaliśmy się do nich.
Niezwykła sztuka origami to kolejny temat naszego projektu. W jego ramach dowiedzieliśmy się skąd pochodzi sztuka łamania papieru i spróbowaliśmy własnych sił wykonując papierowe kotki.
Dziś kolejny temat z Modułu- Kocham, Lubię, Szanuję- “Jesteśmy tacy sami”.
Podczas zajęć rozmawialiśmy na temat różnych rodzajów niepełnosprawności, trudności z jakimi na co dzień osoby niepełnosprawne muszą się zmagać. Dzieci próbowały wczuć się w sytuację osób niewidomych i z zamkniętymi oczami rozpoznać dotykiem różne przedmioty.
Próbowaliśmy wejść w rolę przewodnika osoby niewidomej.
Na kolejnych zajęciach poznaliśmy sposoby właściwego zachowania się w stosunku do osób z niepełnosprawnością.
Pomogły nam w tym komiksowe ilustracje różnych sytuacji, z których powstała gazetka ścienna.
W tym tygodniu zajęliśmy się kolejnym ważnym tematem z III Modułu – Kocham, Lubię, Szanuję naszego projektu. Tematem naszego zainteresowania był hejt w sieci, któremu stanowczo mówimy NIE! Wraz z Sieciakami poznaliśmy najważniejsze zasady postępowania obowiązujące podczas korzystania z internetu. Zapoznaliśmy się także z kulturalnymi sposobami komentowania cudzych wypowiedzi oraz prezentacji. Wiemy już, w jaki sposób reagować na hejt zamieszczany w sieci.
Dzisiaj rozpoczęliśmy działania przygotowujące nas do zorganizowania prawdziwego pokazu mody. Uczniowie z klasy 1c i 3c połączyli swoje siły i pomysły, aby stworzyć projekty “Ubrań przyszłości”. Jak widać w przyszłości będą dominowały bardzo kolorowe i bogato zdobione ubrania.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do realizacji Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego “Z kulturą mi do twarzy”. Oto kilka zdjęć z realizacji pierwszego tematu: Kodeks dobrego zachowania. Poznaliśmy sposoby dobrego zachowania w różnych świetlicowych sytuacjach oraz prawidłowe formy powitania
.
Cieszymy się bardzo, że uczniowie całej naszej szkoły włączyli się w działania na rzecz poprawy zachowania i w szkole zawisły kolorowe plakaty przypominające zasady kulturalnego zachowania. Teraz życzymy wszystkim wytrwałości w ich realizacji, a na pewno będzie nam przyjemniej spędzać czas w towarzystwie osób, które znają i przestrzegają zasady savoir vivre.