Idea debaty oxfordzkiej oparta jest na chęci prowadzenia merytorycznych i kulturalnych sporów na argumenty, w których obie strony mają równe prawa zaprezentowania swojego stanowiska.
9 czerwca 2022r. uczniowie kl. 8D Julia Burzyńska, Filip Gralewicz oraz Natalia Karczewska-Miłosz z kl. 8E byli uczestnikami debaty oxfordzkiej. Debata odbyła się w Zespole Szkół Zawodowych nr 1 w Elblągu. Temat debaty to: SZKOŁA UCZY SAMODZIELNOŚCI.
Rozmowy toczyły się wokół powyżej tezy między jej obrońcami – naszymi uczniami SP21 zwanymi propozycją, a próbującą ją podważyć- opozycją z SP4 w Elblągu. Uczestnicy przedstawili krótkie mowy wstępne. Dyskusja skoncentrowała się na wybranych zagadnieniach związanych z samodzielnością w szkole.
Uczniowie “propozycji” przedstawili argumenty, że szkoła rozwija i uczy samodzielności. Uczniowie mają możliwość samodzielnego podejmowania decyzji w działaniach szkolnych.
Dyskusja była bardzo emocjonująca, jury długo debatowało, co świadczyło o wyrównanym poziomie obu drużyn.
Zwycięzcami debaty oxfordzkiej zostali uczniowie naszej szkoły. Gratulacje!!!👏
Uczniowie po debacie mieli możliwość poznania szkoły. Zostali oprowadzeni przez uczniów ZSZ nr 1 po pracowniach, laboratoriach salach ćwiczeń, siłowni- dziękujemy 😊